Het eerste spoor is een feit! Of, nou ja het vervolg dan. Want er lag al een stukje spoor in de berg. De berg is redelijk dicht gebouwd en dan zou het lastig worden om daar een goed spoor neer te leggen.

Inmiddels is het laatste stukje berg ook in de verf gezet en hoeft er dus op ’t moment niet veel meer geverfd te worden.

Het aanleggen van het spoor valt nog niet mee. Vast schroeven gebeurt nog niet en dat heeft ook wel een reden. Tijdens het leggen kom je toch weer op nieuwe ideetjes en t wordt het toch weer anders gelegd. Vooral het rangeerstuk heeft al veel verschillende vormen gehad. Hoe veel rangeersporen, hoe lang? Er zijn best wel veel treinstellen die allemaal een plekje nodig hebben. Uiteindelijk gaan er waarschijnlijk zes rangeersporen komen. Ik schrijf al waarschijnlijk, want het kunnen er zomaar acht worden.

Op Internet kun je veel programmaatjes krijgen om een baanplan te maken. Ik wilde dit eerst ook doen, maar dan ben je meer achter de computer bezig dan daadwerkelijk aan het bouwen. Ik wil het gewoon uit het bolletje opbouwen. Gaat even wat tijd in zitten, maar daar ga ik vast wel uit komen..

Ben al wel tot de conclusie gekomen dat ik van de rail nog wel een en ander mis. Waaronder elektrische wissels. Dat wordt even marktplaats afspeuren, maar als je zelf nog een ideetje heb of wat tegenkomt, dan hoor ik dat graag (berichtje sturen ;-))

Uiteraard heb ik ook even wat fotootjes gemaakt.

Eerst even wat uitgetekend op papier. Soms ontkom je er niet aan. Dit is het rangeergedeelte. Het moet natuurlijk wel logisch ingedeeld zijn.
DSC_003105 DSC_003004

De rangeersporen. Het is een beginnetje… Het kan nog best wel gebeuren dat ik het rangeergedeelte aan de andere kant van de rangeerschijf plaats. Maar de kan die ik nu heb is makkelijker om de wissels met de hand te bedienen.
DSC_004721 DSC_004620 DSC_003610 DSC_003408 DSC_003307 DSC_004822

En er moest natuurlijk hard gewerkt worden!!
DSC_004317 DSC_004115 DSC_003913 Afbeelding05

Posted in Baan, Opbouw

More about:



Leave a Comment:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.